Sommercamp.

Land Rotary har de sisteårene arangert sommercamp for ungdom fra primært Europa, men også fra andre verdensdeler, hvert 3 eller 4 år. De innkvarteres hos medlemmene i Rotary  og deltar på forskjellige aktiviteter, den uka de er hos oss.

Sommercampen skal ha til hensikt å bygge relasjoner og forståelse mennesker i mellom, 0g er normalt et samarbeid med andre Rotary klubber. I 2009 hadde vi et samarbeide med  Sør-Valdres Rotary klubb, mens i 2013 hadde  vi samarbeid med Hareid Rotary klubb. Ungdommene er i Norge i 14 dager, fordelt på en uke i hver klubb.

De første dagene  blir ofte et kultursjokk, med padletur på Akksjøen og overnatting på Aurlundsætra, uten innlagt vann og strøm. Når mennesker med ulik bakgrunn blir satt i en situasjon hvor alt er ukjent, blir andre forskjeller ubetydelige og gruppa blir lettere en enhet.

Første samling hos Hanne og Øystein

Padleturen er med stopp på øya i Akksjøen.

Redningsaksjoner må enkelte ganger til, før man kommer i mål.